Sibylla och Sommartravet i nytt samarbete inför sommaren 2026

Sommarens godaste samarbete är redan klart! Svensk Travsport och Sibylla inleder ett nytt partnerskap inför Sommartravet 2026 – travsportens stora sommarturné som under tre månader lockar nästan 100 000 besökare till landets travbanor.


Sommartravet kombinerar sport, folkfest och upplevelser i hela Sverige – och i sommar kommer Sibylla vara på plats med sina populära matklassiker och nyheter längs turnén.

– Att kunna erbjuda publiken en ännu bättre helhetsupplevelse är en av våra viktigaste målsättningar. Maten är en viktig del av upplevelsen på våra tävlingsdagar, och därför känns Sibylla som en perfekt partner för oss, säger Klas-Peter Sterner, Sponsring- och Varumärkesansvarig på Svensk Travsport.

Partnerskapet innebär både fysisk närvaro på flera banor och gemensam kommunikation i Sommartravets marknadsföring. Sibylla planerar även lokala aktiviteter, erbjudanden och synlighet på utvalda tävlingsdagar.

– Vi ser Sommartravet som ett fantastiskt tillfälle att möta människor som delar vår kärlek till sommar, gemenskap och svenska traditioner. Precis som Sibylla, är travsporten en del av den svenska folksjälen. Det var avgörande för oss när vi valde att bli partner, säger Magnus Ahlqvist, marknadschef för Sibylla-kedjan.

Sibylla blir därmed en nyckelpartner för att skapa en ännu starkare publikupplevelse under Sommartravet 2026 – en turné som varje år bjuder på både hästkrafter och sommarkänsla i hela landet.

Sommaren är bäst på travet!

Publicerad fredag 19 december 2025. kundtjanst@travsport.se